Son Eklenenler

24 Kasım 2007

Farkında mısınız?

Eğer dünyada olan bitenleri takip ediyorsanız dikkatinizi çekmiştir. Yaşadığımız topraklar üzerinde olan bitenden bahsediyorum. Her gün yeni bir olağanüstü hal, sıkıyönetim vb. haberleri geliyor. Ortadoğu'dan, Asya'dan.
Kronolojik sıra olmaksızın şöyle bir hatırlayalım. ABD'nin Irak'ı İşgali, yılllardır kanayan yara Filistin, Gürcistan'da "Gül Devrimi", Ukrayna'da "Turuncu Devrim", Pakistan'da "Olağanüstü Hal", Gürcistan'da "Olağanüstü Hal", Türkiye'de "PKK". Son olarak Lübnan'da "Olağanüstü Hal" uygulaması.
Dünyanın iki süper gücü olan ABD ve Rusya'nın(o zamanlar SSCB) soğuk savaş dönemindeki üs kapma mücadelesi gibi. Tek fark artık bir tane süper gücün olması.
Bir yandan kitaplardan, dergilerden, belgesellerden ve sinema filmelerinden, TV dizilerinden 60'ları 70'leri takip ederken sanki o günler hiç yaşanmamış gibi bir oyunun içinde buluyorum kendimi. Ama etrafıma baktığımda "Oyun değil. Yaşamın ta kendisi!" diyorum. "Oyun değil. Yaşamın ta kendisi!"
Ne yapabileceğimi düşünürken de bu yazıyı kaleme almak geldi aklıma. Bir kişiye bile ulaşsa, bir kişiyi dahi farkında kılabilse yaşananlara, bu yazı amacına ulaşmıştır.
Şimdi soruyorum: Farkında mısınız?

0 yorum:

Yorum Gönder