Son Eklenenler

07 Ocak 2009

Teşekkürler Blog

Bugüne hazırlamam gereken Speaking dersi sunumu hazırlandı ve uygulandı. 15 dakikayı aşmamak ve fazla detaylı olmamak kaydıyla konu seçimi serbestti. Ben de ne yaptım, madem başından kalkmıyorum, blogging konusunda bir sunum hazırlayayım dedim ve başladım araştırmaya. İyi ki bu konuyu seçmişim, zira bir sürü yeni şey öğrendim. "Ne gibi?" dediğinizi duyar gibiyim. Hemen belirteyim efendim.
Bir kere, içinde olunca araştırma merakım olmamıştı hiç. Bu yüzden tarihini çok iyi biliyordum. Wikipedia'da yazdığı kadarını hatim ettim. Ayrıca İngilizce Wikipedia sayfasındaki blog maddesinden yola çıkarak şu ilginç bilgiye ulaştım:
The term "weblog" was coined by Jorn Barger on 17 December 1997. The short form, "blog," was coined by Peter Merholz, who jokingly broke the word weblog into the phrase we blog in the sidebar of his blog Peterme.com in April or May of 1999.

Yani bizim bildiğimiz blog kelimesi İngilizce'ye şaka yollu fiil olarak girmiş.
Tarihi demişken, 1993'den beri süregelen bir blogla tanıştırmak isterim sizi: Forest Protection Blog
Öğrendiklerimden ilginç olan bir diğeri ise Blogossary diye bir sitenin varlığı. Çok hoş bir blog sözlüğü.
Daha bir sürü, bir sürü bilgi. Buradan hepsini saymaya kalksam yerim yetmez, sadece Wikipedia sayfasını takip etmeniz yeterli.

Bütün bunlar için teşekkürler blog!


Görselin kaynağı

2 yorum:

ABİ dedi ki...

araştırmacı blogcu oldun haaa..:))

egemavisi dedi ki...

Öyle oldu Abi. Sıkıldım desem yalan olur. Bilgi havuzunda yüzmek gibi, çok eğlenceli.

Yorum Gönder