Son Eklenenler

26 Mart 2008

Çocuk İstismarını Durdurun

Önceki yazımı yazmadan önce aklımda olan konu "Çocuk İstismarını Durdurun" kampanyası hakkında olacaktı. Bunu şurada belirtmiştim. Araya bir mim yazısı sığdırdıktan sonra konuya gelebildim sonunda.


Kampanyaya/mime katılım hakkındaki kuralları da söyledikten sonra, kendi yanıtlarıma geçeceğim. Kurallar şöyle:
  • Mim konusu; Çocukluğunuzdan hatırladığınız ilk şarkı ve şu anda dinlediğinizde hissettirdikleri.
  • Banner
  • "Çocuk istismarını durdurun" sloganının yazıda geçmesi.
Çocukluğumdan hatırladığım ilk şarkı Sezen Aksu'dan Şinanay. O yıllarda yeni çıkmış olan "Sezen Aksu Söylüyor" albümünde yar alan şarkıyı sabah akşam dinliyordum. Nereden buldun bu şarkıyı derseniz, amcam o yıl askerdeydi ve o zamanlar askerlerin böyle sevdikleri/sevdiklerinin sevdikleri şarkılardan oluşan kasetleri sılaya göndermeleri gelenek gibiydi.
Şinanay

Ada vapuru yandan çarklı
Bayraklar donanmış cafcaflı
Simitçi, kahveci, gazozcu,
Şinanay da yavrum şina şinanay
Şinanayda şinanay hopaşinanay

Estirir de ada yeli estirir
Seni sevindirir beni küstürür
Lüküs kamarada kimler oturur

Şinanay da yavrum şina şinanay
Şinanayda şinanay hopaşinanay

Müslümanı, Yahudisi, Urumu,
Sporcusu, ihtiyarı, veremi
Kiminin saçı uçar, kiminin eteği

Şinanay da yavrum şina şinanay
Şinanayda şinanay hopaşinanay

Söz: Melih Cevdet Anday
Müzik: Onno Tunç

Bu parçayı şimdi dinlediğimde o zamanlar ne kadar masum olduğumu düşünüyorum hep. İkiyüzlü yetişkinler değildik o zaman. Sadece oyuncaklarıyla meşgul küçücük canlılardık. Herkes bir zamanlar çocuktu. Masumdu.
Şimdi o masum yavruları kullanır olmuş aşağılık emelleri için bir kısım aşağılık yaratık. Bu tiplerden haberdar oldukça insan olduğuma lanet ediyorum inanın.
Eğer siz de, sevgili blogger arkadaşlarım, benim gibi bu kişilerle mücadele etmek istiyorsanız bu mim dalgasına katılımınızı bekliyorum. Mimi başlatan Doctus'tan Tansu'ya ve destekleyen herkese teşekkür ediyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder