Son Eklenenler

18 Mayıs 2008

Made in China


Sahne 1
Amerika'da bir karnaval: Mardi Gras
İnsanlar çılgın gibi eğleniyorlar. İnançlarına göre bunu yapmakta haklı da olabilirler.
Onlara boyunlara taktıkları kolyelerin nereden geldiğini bilip bilmediğini soruyorlar. Bir yanıt ilginç: I don't know, i don't care. Yani 'Bilmiyorum, ilgilenmiyorum.'

Sahne 2
Çin'de bir fabrika.
Ara vermeksizin çalışan işçileri görüyoruz. Patron, işçilerin çalışma şekilleri hakkında, onlara ne gibi yaptırımlar uyguladıkları hakkında konuşuyor.
Bir işçiye kaç saat çalıştıkları soruluyor. Konuşmaktan korktuğunu, ceza alabileceğini söylüyor. Bir de günde dört saat uyuyabildiğini.
Yaptıkları kolyelerin nereye gittiğini ve insanların bunlara ne kadar ödediklerini soruyorlar işçilere. Genellikle yurt dışına gittiğini tahmin ediyorlar. Tanesinin 1 dolar ile 20 dolar arasında satıldığını duyunca oldukça şaşırıyorlar. Birisinin söyledikleri küreselleşmenin sonuçlarını gözler önüne seriyor: Ayda sadece 62 dolar kazanıyoruz.

10 yorum:

๑ ★ prettyinpink ★ ๑ dedi ki...

selamlar. blogroll unuza eklediginiz icin cok tesekkur ederim. bilemedim kim oldugunuzu da, hem grurum oksandi, hem meral ettim burdan bir selam edeyim dedim =) eheh

egemavisi dedi ki...

Hoş geldiniz. İzmir'den bir dinleyicinizim. :) Suser olmadığımdan çıkartamamış olabilirsiniz.
Yorum bırakmanız beni de çok sevindirdi.
Görüşmek üzere. Yine beklerim.

๑ ★ prettyinpink ★ ๑ dedi ki...

aaaa sourberry'den tanışıyoruz yani. süper =)

ben de sizin blogunuzu ekliyorum bloguma. sevgiler.

egemavisi dedi ki...

Teşekkür ederim. Sevgiler.

ABİ dedi ki...

bardağın dolu tarafı:
sahne 3
duyarlı biri konuyu filme döküyor. dünya ile paylaşıyor.

sahne 4
sen de bunu buraya koyarak bizlerle paylaşıyorsun.
fena mı? :)

duyuşen... dedi ki...

basit bir haber gibi ama insanı ürpertiyor.bir an o işciler geldi gözümün önüne...

egemavisi dedi ki...

Abi,
Öncelikle teşekkür ederim. Haklısın. Dolu tarafından da bakmak gerek.

egemavisi dedi ki...

Duyuşen,
En vurucu kısmı bütün o kirli işleri bu kadar sade bir dille anlatabiliyor olması zaten.

Bit-coin dedi ki...

çok ama çok güzel bir mini-belgesel.
Amerikalıların kameradan görüntüleri izlerkenki suratlarının ifadesi müthişti!

Bit-coin dedi ki...

"Çin Global Sermaye Cumhuriyeti

Yorum Gönder